Idź do światła

Obrazy Słowa

Photo by Missy Fant on Unsplash

J 3,14-21


Niebawem będzie wiosna. Na pewno z zadowoleniem damy się głaskać ciepłym promieniom słońca, coraz częściej towarzyszącym nam w ciągu dnia. Prawdopodobnie za chwilę będzie też tak, że z nadmiaru ciepła będziemy szukać schronienia przed upałem w miłym cieniu


1. Stań w świetle

Potrzebujemy światła, bo potrzebujemy żyć. Możemy bać się, że światło spowoduje, że zbuntujemy się sami przeciw sobie. Ale światło pozwala mi dojrzeć przede wszystkim Tego, który pozwala mi je dostrzec i pozwala mi się tym światłem cieszyć.

Światło jest darem od Boga dla Jego dzieci. Warto dziękować za światło i pokonywać lęk, stawać w świetle. Może w świetle czasem widać brud i kurz, ale bez światła nie docenię blasku.


2. Nie przyszedł potępić

Bóg nie jest komornikiem. Misja Jezusa jest po to, abyśmy dostrzegli Boga jako Miłującą Miłość. Abyśmy przestali bać się Jego działania, ale pozwolili dotykać się i przemieniać poprzez Jego działanie. Tylko wyjście z ciemności (egoizm, grzech, pycha, własny świat trosk) pozwala dostrzec to, co jest blaskiem Boga - Jego Miłosierdzie, które uzdrawia i leczy.


3. Wywyższony wąż

Bóg na pustyni wiedział, że człowiek potrzebuje konkretu, potrzebuje dotknięcia. Bóg zna człowieka. Dlatego po ulepieniu złotego cielca i zesłaniu jadowitych węży daje lekarstwo w postaci wywyższonego węża. Znak mocy Boga. Z ziemi wyciągasz to, co cię niszczy, ale źródło tego zniszczenia, Bóg już pokonał.


Podnieśmy wzrok. Wyjdźmy z ciemności. Abyśmy zobaczyli światło. Ono nie niesie jedynie miłego ciepła i blasku radości. Ono przywołuje do porządku, do poprawienia się. Ale jednocześnie pochodzi od Tego, kto zna nasze serce i pozwala osiągnąć wyżyny nieba.



Przeczytaj też

Co Jezus dzisiaj wyrzuca z mojej świątyni?

Mimo zamkniętych drzwi i ludzkich obaw

Czasem trzeba rozsypać świat

Co to są "czcze rzeczy"?, czyli o Drugim Prawie z Dekalogu