Pierwsze ważne pytanie na dzisiaj

Czy chcesz być święty?

Św. Maksymilian miał często powtarzać "chcę być świętym". Dla mnie osobiście nie jest szczególnie bliski święty i nie mam do niego jakiegoś szczególnego nabożeństwa. Co jednak sprawiło, że te słowa wryły mi się w głowę tak mocno, że co najmniej kilka razy w tygodniu powracają - nie wiem. Są na pewno wielkim świadectwem życia i odpowiedzią, po co to wszystko jest.
Co to znaczy chcieć być świętym? To znaczy klęczeć i modlić się codziennie? To znaczy chodzić na Mszę i zaliczać wszelkie parafialne aktywności? Nie, nie, nie!

Być świętym to kochać Boga, z Nim być i przez Niego z ludźmi. A dalej szanować to, co z tej miłości wynika. Wtedy klęczeć codziennie, wtedy być na Mszy Świętej. Ale najpierw "pojednać się z bratem swoim". "Tamto przestrzegaj, ale o tym nie zapominaj".

Czy dobrze wykorzystuję dane mi miny?

c. d. n. jeszcze dzisiaj

Przeczytaj też

Co Jezus dzisiaj wyrzuca z mojej świątyni?

Mimo zamkniętych drzwi i ludzkich obaw

Co to są "czcze rzeczy"?, czyli o Drugim Prawie z Dekalogu

Czasem trzeba rozsypać świat