Chrzest Pański

"Oto mój sługa, którego podtrzymuję. Wybrany mój, w którym mam upodobanie" (Iz 42,1)

Jan zaczął czas przygotowania na Przyjście Pana, Jan kończy ten czas, biorąc udział w Wydarzeniu, które nada jemu tożsamość - Chrzciciel - ale objawi Króla, Wybranego Boga, Sługę Jahwe, zapowiadanego przez wieki. Historia Adwentu i Przyjście Pana zatoczyły koło, aby znów się spotkać. W Ich spotkaniu. Jan stanie się świadkiem, nie tylko zwiastunem Chrystusa, ale pierwszym świadkiem, że sam Bóg to potwierdza. Jan jest świadkiem Objawienia Bożego.

Panie, nie jestem godzien...


Jezus - rozpoznany przez Jana, jako Mesjasz - przychodzi, aby zostać przez poprzednika swego ochrzczony. To ja potrzebuję chrztu od Ciebie! To ja... Chrystus zaś powie później:


Kto chce być pierwszym, niech będzie sługą wszystkich.


Taka jest droga "Pierwszeństwa". Jak trudno ją podejmować. Jak ją sobie wyobrażałeś, Drogi Czytelniku?

Błogosławionej Niedzieli!

Przeczytaj też

Co Jezus dzisiaj wyrzuca z mojej świątyni?

Mimo zamkniętych drzwi i ludzkich obaw

Co to są "czcze rzeczy"?, czyli o Drugim Prawie z Dekalogu

Czasem trzeba rozsypać świat