Grant przebaczenia

Obrazy Słowa

Photo by Bundo Kim on Unsplash


Mt 18, 21-35


Studenci i naukowcy ubiegają się o granty, dzięki którym mogą pracować. Otrzymane wsparcie jest kołem zamachowym życia naukowca i uczelni.

Zasada Jezusa

Co ma być kołem zamachowym chrześcijanina? Przypowieść o hojnym królu jest świetny, streszczeniem "zasady Jezusa". Zasada brzmi: wiele otrzymałeś - hojnie rozdawaj. Jesteśmy powołani do dawania przebaczenia.

Spowiedź nie jest izbą tortur przed Eucharystią

Przekonuję się jak mądre i ważne jest przypominanie, że sakrament pojednania nie jest izbą tortur przed przyjęciem Komunii Świętej. Jak potrzeba przypominać, że jest to doświadczenie obecnego Boga. Sakrament pokuty jest pod tym względem nieodkryty i zapomniany. Nie jesteśmy przyzwyczajeni cieszyć się z tego sakramentu, jak cieszymy się z sakramentu małżeństwa, nie przygotowujemy się do niego jak do Komunii. Przeżywany w biegu w naszym życiu jest jak wstydliwy mebel.

Pełna afirmacja człowieka

A co słyszymy i co jest istotą tego sakramentu? Jest w nim najważniejsze jedno: mogę usłyszeć "enty" raz pełną afirmację mnie przez Boga. Nie jest to afirmacja wtedy, kiedy wszyscy biją mi brawo, kiedy mogę być z siebie dumny i afirmuje mnie świat. Bóg mówi mi "kocham Cię" (mimo wszystko) w sytuacji dla mnie najbardziej wstydliwej i w sytuacji porażki.

Żyć przebaczeniem
Photo by Josh Applegate on Unsplash

Mamy żyć tym przebaczeniem. Ewangelia pokazuje skąd mam czerpać siłę do życia miłosierdziem i co ma być dla mnie motywacją, aby "mimo wszystko kochać". Jest też w niej ta gorzka przestroga, że zawsze w nas jest małostkowe myślenie bardziej o granicach miłosierdzia, niż o jego bezkresie.

Przeczytaj też

Co Jezus dzisiaj wyrzuca z mojej świątyni?

Mimo zamkniętych drzwi i ludzkich obaw

Czasem trzeba rozsypać świat

Co to są "czcze rzeczy"?, czyli o Drugim Prawie z Dekalogu